RxInternational Falcon Network

Kami di RxInternational Falcon Network adalah pembekal produk-produk Terapi MiFiRo (Minda/Fizikal/Rohani) inovasi Prof Dr. Noordin Darus, Pakar Kesejahteraan Sel & Blood Cancer Survivor yang tersohor di Asia Tenggara. Produk2 seperti Sistem Pemurni Air RxWater, RxPhoton-Human Stem Cell & DNA Rejuvenator, RxTra Cellfood & RxYoung-The Fountain Of Youth boleh diperolehi dari kami. Hubungi Wakil2 kami di seluruh Malaysia/Indonesia/Singapura/Brunei atau terus ke talian saya sendiri, Shahrul Fitri, sms/whatsapp/call +60167673789 (M'sia)/+6598605563 (Spore) atau Sabreena +60167616521 (atau email ke noblewellness@yahoo.com) untuk keterangan lanjut atau pesanan



Thursday, June 11, 2009

Berhati-hati Bahan Seramik Dalam Alat Penapis Air Dari Tulang Haiwan

Ramai para pengguna Islam tidak menyedari tentang fakta bahan Seramik yang banyak digunakan di dalam kebanyakan alat sistem penapis air yang terdapat di pasaran. Bahan Seramik ini biasanya terdapat pada bahagian pertama mana-mana sistem penapis air. Ia berfungsi untuk menyaring bahan lumpur, lumut, microorganisma dan bahan-bahan cemar yang besar sebelum melalui proses penyaringan berikutnya. 
Akan tetapi satu hakikat yang perlu disedari oleh kesemua pengguna Islam ialah ada bahan Seramik (bukan semua) yang ada di pasaran diperbuat dari bahan ‘Tulang Haiwan’ yang dihancurkan, diproses secara mampatan serta dibentuk seperti tiub untuk dipasang pada kartrij sistem penapis air. Fakta kedua yang lebih menakutkan ialah ada juga bahan ini diperbuat dari tulang Khinzir. Teknologi ini sama seperti teknologi membuat bahan porceline, bahan industri yang menggunakan Seramik, Ceramic Ball, Ceramic Disc dll yang banyak digunakan sebagai bahan di dalam alat penapis air di pasaran termasuklah yang mempunyai standard antarabangsa. Yang paling popular dan paling  meluas penggunaanya ialah dari bahan 'Bone-China' yang bermutu tinggi, tahan lama serta 'cost effective'.'Bone-Cina' atau 'Fine Bone-China' begitu popular dan cukup meluas penggunaannya di dalam industri  ini. 

 Bukan sahaja bahan Seramik, malah bahan lain di dalam alat penapis air seperti penapis Karbon  tertentu juga ada yang menggunakan  bahan yang dibuat dari  tulang haiwan. Ia dipanggil 'Bone-Char' (proses pembakaran serbuk tulang haiwan yang kemudiannya dimampatkan). Ia diproses dari 'cattle bones' atau tulang haiwan2 ternakan dan begitu banyak supply di negara asal bahan ini serta bahan Seramik untuk Sistem penapis air ini diproses dan dibuat (China). Cuba anda agak, tulang haiwan ternakan apa yang paling banyak di sana?

Oleh itu, bagi pengguna Islam haruslah berhati-hati. Bukan sahaja bahan Seramik & bone char digunakan secara meluas untuk alat penapis air, malah 'refine sugar atau gula halus (lihat SINI), bahan pemutih gigi, bahan menampal gigi, pinggan mangkuk, alat solek, dakwat, pewarna/dakwat alat  printer dan bermacam lagi.
Ramai juru jual sistem-sistem penapis air pun tak tahu tentang fakta ini. Dr. Noordin menyedari dan menginsafi perkara ini dan memberikan alternatif kepada para pengguna Islam untuk memilih sistem penapis air inovasi beliau, Rx-Water yang beliau reka sendiri dengan menggunakan bahan Seramik yang diperbuat dari Batu bermutu tinggi serta bahan2 katrij yang Suci. Ia lebih Selamat & Suci. Sila rujuk di SINI untuk info lengkap tentang sistem The All-New RxWater (Unik, Suci & Berkesan)

Bagaimana Nak Mengenal bahan Seramik dari Tulang?



.................Mudah, tetapi ianya perlu diperiksa sebelum sistem itu dipasang di rumah anda dan sebelum memasukkan air ke dalam system tersebut. Buka alat kartrij Seramik tersebut dan gosok sedikit dengan jari anda. Jika anda lihat ada serbuk putih pada jari anda, bermakna ianya diperbuat dari Batu. Akan tetapi, jika ianya terasa agak licin & sukar untuk mengeluarkan serbuk padanya, maka kemungkinan besar ianya adalah diperbuat dari Tulang. Bahan tulang ini efektif, murah & mudah didapati di dalam pasaran. Oleh yang demikian, banyak syarikat pengeluar alat penapis air ini menggunakannya. Cuba lihat beberapa article tentang promosi dari pengeluar bahan Seramik untuk peralatan penapis air ini:


Sila rujuk article 'Think You're Meat Free?' - Eye Opening List Of Products Made from Animals' dari Jeff Rense di SINI untuk lihat senarai produk2 yang menggunakan bahan dari haiwan. Cuba lihat di bahagian Industrial & Consumer products. Water Filter termasuk salah satu darinya. 

Think You're Meat Free?
Eye Opening List Of Products Made From Animals
By Jeff Rense 

Cubalah renungkan, hampir 90% alat penapis air di pasaran negara kita adalah diimport terutamanya dari negara-negara Timur seperti Taiwan, Jepun & Korea. Malah produk penapis yang datang dari negara2 Barat pun menggunakan bahan-bahannya yang diproses di China & Taiwan. Sistem rawatan Air berAura Rx-Water adalah satu-satunya sistem dalam sejarah yang dihasilkan oleh seorang doktor pakar Muslim yang mana beliau sendiri mengharungi penyakit Kanser yang serius dan diberi ilham oleh Ilahi dengan penemuan unsur Tanah liat & Air suci & mempunyai unsur tenaga (semasa bertarung dengan Kanser dulu) dan menghasilkan sistem ini untuk dirinya sendiri pada mulanya (sehingga beliau sembuh dengan izin Allah) dan kemudian dimanfaatkan oleh orang lain. Dan syarikat yang beliau asaskan untuk memasarkan inovasi beliau ini adalah 100% milik penuh orang Bumiputera Islam yang membayar Zakat.

SESUATU YANG BAGUS ITU BUKAN HANYA PERLU BAIK, TETAPI JUGA PERLU BENAR’, Renungkanlah

Sila rujuk di SINI untuk melihat inovasi yang sangat menakjubkan dari Ilham seorang Doktor perubatan yang menukar musibah kepada ciptaan unik untuk seluruh ummat, insyaAllah. Ia Unik, Suci & Berkesan. Memperkenalkan The All-New Rx-Water 


Shahrul Fitri Zainal (Eddie)
Diamond Manager Distributor,
Worldwellness Network Sdn. Bhd
06-0127837084/0167673789 (M'sia)
065-98605563 (Spore)
 




No comments:

Post a Comment

Sebelum Anda Meneliti Blog ini, RENUNGKAN FAKTA INI:

Sepanjang kehidupan kita & dalam sejarah kita:


1) Ada berapakah DOKTOR PERUBATAN Bumiputera yang menjadi Perdana Menteri dalam dunia? - 1 ORANG sahaja



2) Ada berapakah DOKTOR PERUBATAN Bumiputera yang

telah pergi ke Angkasa Lepas dalam Dunia? - 1 orang sahaja (Dato Sheikh Muzaffar)

3) Ada berapakah DOKTOR PERUBATAN Bumiputera yang

jatuh sakit (Kanser) & diberi ILHAM oleh Ilahi untuk mencipta Sistem Terapi Air (untuk dirinya sehingga sembuh) dan dimanfaatkan oleh beratus ribu manusia? - 1 ORANG SAHAJA - Prof Dato dr. Noordin Darus